۱۰ آذر ۱۳۸۸، ۱۸:۴۱

در سال جاری؛

شش معدن در بوشهر به بهره برداری رسید

شش معدن در بوشهر به بهره برداری رسید

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل صنایع و معادن استان بوشهر گفت: در سال جاری شش معدن با ظرفیت استخراج سالانه 195 هزار تن در استان بوشهر به بهره برداری رسید.

اسماعیل مرحمتی در گفتگو با خبرنگار مهر در بوشهر افزود: جهت بهره برداری از این تعداد معدن سه میلیارد و 607 میلیون ریال سرمایه گذاری صورت گرفته که زمینه اشتغال مستقیم 27 نفر را فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: بیشتر معادن استان بوشهر در شهرستان دشتی بوده و بخش اعظم مواد معدنی استان بوشهر ﻣﺎزن، وارﻳﺰ ﻛﻮﻫﻲ ﺳﻨﮓ ﻻﺷﻪ است.

رئیس سازمان صنایع و معادن استان بوشهر گفت: همچنین طی این مدت 31 فقره پروانه اکتشاف، گواهی کشف و پروانه بهره‌ برداری در حوزه معدن سازمان صادر شده است.

مرحمتی افزود: از ابتدای امسال تا کنون 89 فقره جواز تاسیس با پیش بینی سرمایه گذاری بیش از 45 هزار میلیارد صادر شده است که با بهره برداری از آنها سه هزار و 877 فصت شغلی ایجاد می شود.

وی با بیان این که طی این مدت 34 واحد صنعتی در استان بوشهر به بهره برداری رسیده است، گفت: برای ساخت این واحدها 1763 میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است، که با راه اندازی این واحدها زمینه اشتغال هزار و 379 نفر فراهم شده است.

رئیس سازمان صنایع و معادن استان بوشهر افزود: اتیلن و پلوپیلن، سنگ مصنوعی و لوله، اتصالات پلی اتیلن، تابلوی برق، درب و پنجره از عمده محصولات این واحدهای صنعتی بوده است.

کد خبر 992567

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha